Grafinis dizainas viešojoje aplinkoje

Restorano „Stebuklai“ įvaizdis
Restorano „Stebuklai“ įvaizdis, 2012, reklamos agentūra „NEW!”


Reklaminis klipas „Įstabusis Vilniaus miestas“, 2008, kūrybinis susivienijimas „PetPunk“

Plakatas „Pasaulio lietuvių vienybės diena“
Pijus Burakas. Plakatas „Pasaulio lietuvių vienybės diena“, 2012

„Vilniaus knygų festivalio“ logotipas
„Vilniaus knygų festivalio“ logotipas, 2012, reklamos agentūra „Not perfect|Y&R“

Duonos gaminių pakuočių dizainas, „Virtuvės mitų griovėjų“ linija
Edvardas Kavarskas. 2012, Duonos gaminių pakuočių dizainas, „Virtuvės mitų griovėjų“ linija, UAB „Biržų duona“, Roberto Daskevičiaus nuotr.

Šių dienų grafinio dizaino specialistai kuria skirtingose pramonės, prekybos, paslaugų ir kūrybinių industrijų srityse, darbuojasi reklamos ir dizaino agentūrose, leidyklose ir redakcijose, įstaigų dizaino ir rinkodaros padaliniuose, savo įkurtose įmonėse.

Šiuolaikinio grafinio dizaino darbai dažniausiai susiję su įvaizdžių, identiteto ir vizualiosios informacijos kūryba įvairių produktų ir paslaugų rinkoje.

Kuriant šiuolaikines iliustracijas, ženklus, vizualinio įvaizdžio sistemas, pakuotes, knygų ir kitų tiražuojamų leidinių dizainą, multimedijos, interneto aplinkos produktus, taikomos įvairios klasikinės ir modernios technologijos, skaitmeninė, ofsetinė, šilkografinė spauda, kompiuterinė grafika, medijų dizainas ir kt.

Grafinio dizaino kūrėjai šiandien sprendžia sudėtingus vizualinio ir komunikacinio dizaino uždavinius, todėl turi ne tik išsiskirti puikiais meninės raiškos gebėjimais piešimo, kaligrafijos, spalvotyros srityse, bet ir nuolat tobulinti kompiuterinių technologijų įgūdžius, įvaldant naujausias maketavimo, iliustravimo, vaizdo redagavimo ir kitas programas, gilinti vadybos, rinkodaros, autorinių teisių žinias.

Mūsų šalyje profesionalius vizualinio dizaino kūrėjus vienija Lietuvos grafinio dizaino asociacija (toliau – LGDA), įkurta 1996 m. Ši nepriklausoma kūrybinė sąjunga rūpinasi dizainerio profesijos prestižu ir atstovauja dizainerių interesams. 1999 m. LGDA buvo priimta į tarptautinę grafinio dizaino asociaciją ICOGRADA (International Council of Graphic Design Associations), tad jos nariai tapo visateisiais pasaulinio dizaino proceso dalyviais.

dizaino rūšis, susijusi su apipavidalinimu, reklama ir leidyba: plakatų, logotipų, etikečių kūrimas, bukletų, knygų maketavimas, reklaminių skydų projektavimas.

[lot. identitas (kilm. identitatis) – tapatybė] yra žmogaus arba daikto savybių visuma, pagal kurią jis yra atpažįstamas, atskiriamas nuo kitų. Asmens tapatumas – tai gebėjimas apibūdinti save, atsakant į klausimą „kas aš esu?“ ir gautus įvairius atsakymus derinti tarpusavyje.

veiklos tapatumas, priskiriamas ir vertinamas pagal išoriškai stebimas savybes bei žmonių elgesį.

Lietuvos grafinio dizaino asociacija, įkurta 1996 m.

[gr. logos – žodis + týpos – atspaudas] – taikomosios grafikos kūrinys, kuriuo ženklinami įstaigos blankai, vokai, pramonės įmonių gaminiai bei jų įpakavimas. Kuriamas grafikos ir grafinio dizaino priemonėmis. Būdinga lakoniška forma, simbolika, raidžių deriniai.

tiksliniai projektai, jungiantys garso, vaizdo, animacijos ir interaktyvaus meno formas.

reklaminis, informacinis arba agitacinis dailės kūrinys. Būdingas lakoniškas vaizdas, trumpas tekstas.

bet kokia forma ir bet kokiomis priemonėmis skleidžiama informacija, skirta paveikti žmones taip, kad jų elgsena atitiktų šios informacijos užsakovo tikslus.