Petras Mazūras – vienas žymiausių skulptorių, kurio kūryboje susipina

praeitis su dabartimi, gamtos formos su technikos įrenginiais, senos technologijos su naujausiomis medžiagomis.

 

„Sąvoka „noriu“ yra pagrindinis visko variklis. Niekas, arba beveik niekas, neveikia kūrybos tiesiogiai.“

 

Petras Mazūras

1989 m. sausio 8 d.

72 lietuvių dailininkai – apie dailę, sud. Alfonsas Andriuškevičius, Vilnius: VDA leidykla, 1998, p. 197

 

„Studijuoti skulptūrą pasiūlė brolis Česlovas; šiuo metu atrodo, kad galėjau užsiimti ir labiau inžinerinėmis specialybėmis. Ir dabar daug laiko skiriu įvairių prietaisų bei mašinų konstravimui ir jų gaminimui. Darbo priemonėms gaminti, technologijoms įvaldyti atiduodu didžiąją laiko dalį, maždaug 1:3 ne kūrybos naudai. Pastaruoju metu bandau, siekiu kuo glaudžiau tuos dalykus sujungti; skulptūra – kaip technologijos produktas.“

Petras Mazūras

1989 m. sausio 8 d.

72 lietuvių dailininkai – apie dailę, sud. Alfonsas Andriuškevičius, Vilnius: VDA leidykla, 1998, p. 196

 

 

 

Petro Mazūro kūryba

 

XX a. 8–10 d-metis

 

 

Nuo XXI a. pradžios

 

Idėjos

 

Nikė

 

Lietaus gaudymas

 

Dominuoja žmogaus figūra, antikinės skulptūros parafrazės.

 

Konceptualūs, egzotiškų augalų auginimo projektai, ekologinių užmačių instaliacijos, aviaciniai objektai.

 

Įgyvendinimas

 

1978, granitas, marmuras, h 160 cm

 

 

 

2005, objektas, polikarbonatas, geležis, polistirolas, vynuogė, 210 x 370 x 375 cm

 

Skulptūros iš kelių rūšių akmens, metalo, organinio stiklo, naudojamas

bronzos autorinis liejimas. Kontrastingų paviršių ir spalvų deriniai.

 

Gyvi augalai derinami su akmenimis, medžiais, metalu ir kitomis medžiagomis. Jungiamos pramoninės detalės. Sintetinių medžiagų plastika.

 

Bendrumai

Mintys apie lemtį ir išlikimą

Medžiagų kontrastai

Dėmesys technologijoms

Preciziškas atlikimas