Šiandien Lietuvoje kuriama muzika beveik neatsilieka nuo pasaulinių muzikos tendencijų, ir pirmiausia tai siejama su XXI amžiaus kompozitorių karta. Tarp aktyviausių ir paklausiausių minėtini Raminta Šerkšnytė, Justė Janulytė, Vytautas V. Jurgutis, Ramūnas Motiekaitis, Marius Baranauskas, Gediminas Gelgotas ir kiti. Įvaldę sudėtingas garso programavimo technikas,
šie kompozitoriai dažnai savo kūrinių atlikimą papildo kompiuteriu valdomomis vaizdo projekcijomis. Kiekvienas kūrėjas stengiasi išlaikyti savitą ne tik kūrybinį, bet ir kompozicijų pateikimo stilių. Jų kūriniuose daug vizualizacijos, yra ir neoromantinės muzikos kalbos, pasitaiko minimalizmo, džiazo, nemažai elektroninės muzikos elementų. Verta pastebėti, kad būtent elektroninė muzika pirmoji išgarsino lietuvių kompozitorius už Lietuvos ribų. O dėl kosmopolitiško ir klajokliško muzikos pobūdžio, jaunoji karta gan greitai sulaukia užsienio klausytojų, kritikų ir kolegų iš viso pasaulio pripažinimo.
Kokiu būdu, jūsų nuomone, kosmopolitiškumas atsispindi muzikoje?