Idėja, kitaip tariant, pagrindinė mintis, yra būtina visiems meno kūriniams, ir ne taip svarbu, kuriame kūrybos etape ji išsigrynina. Pavyzdžiui, Klodas Debiusi (Claude Debussy) grindė
savo kūrybą naujo skambesio paieškomis, o tai, kad jis neskubėdavo suformuoti konkrečios idėjos, liudija kūrinių pavadinimai, užrašyti partitūrų pabaigose.
Kartais idėją padiktuoja pasirinktas žanras. Pavyzdžiui, beveik visos klasicizmo simfonijų pirmosios dalys remiasi ta pačia idėja – priešpastatyti dvi skirtingas muzikines temas ir jas
darniai supinti į vientisą kūrinį.
Būna ir tokių pavyzdžių, kai pati idėja padiktuoja kompozicinius sprendimus. Pavyzdžiui, Džono Keidžo (John Cage) kūrinys „4:33“ tėra skambanti tyla, bet „atlikta“ koncerto metu ji sukelia
išskirtinį efektą, kurio autorius ir siekė.
Taigi, idėja neprivalo būti originali ar sudėtinga, svarbiausia, kad ji įprasmintų kompoziciją.`
Kaip manote, kokios idėjos vyrauja šiuolaikinėje kūryboje ir kuo jos skiriasi nuo ankstesnių epochų?