APIE SPEKTAKLĮ REŽISIERIUS AKTORIAI IŠTRAUKA UŽDUOTYS
APIE SPEKTAKLĮ
Pasakojama apie legenda virtusią meilės istoriją ir kartu apie vieną svarbiausių Lietuvos valstybės istorijos epizodų
– didikės Barboros Radvilaitės karūnavimą Lietuvos didžiąja kunigaikštiene ir Lenkijos karaliene. Spektaklis gimė
istorinę ir politinę sąmonę puoselėjančiame Kaune. Tais metais pasirodė pirmas Lietuvos pogrindžio leidinys
„Katalikų bažnyčios kronika“. Premjera beveik sutapo su devyniolikmečio Romo Kalantos susideginimo akcija,
įvyko politinės jaunimo demonstracijos, keletas šimtų žmonių buvo suimta. Spektaklio finalinėje scenoje,
skambant kompozitoriaus Giedriaus Kuprevičiaus himnui meilei, ant galinės sienos pasirodydavo Aušros Vartų
šv. Marijos paveikslas. Tai užuomina į didingos ir pasiaukojančios Motinos tėvynės meilės apibendrinimą.
Cenzūra įsakė Jonui Jurašui šį paveikslą nuimti, kai kur žodį „Lietuva“ pakeisti žodžiu „tėvynė“. Kai tai
buvo padaryta, Jonas Jurašas atsisakė spektaklio autorystės, jo pavardė dingo iš spektaklio afišų ir
programėlių. Neiškupiūruotą „Barboros Radvilaitės“ versiją režisierius iki šiol laiko geriausiu savo
spektakliu. Spektaklis buvo vaidinamas apie dešimtmetį. Lietuvos žiūrovams jis įsirėžė kaip protestas
prieš istorinės atminties naikinimą.

Kadras iš spektaklio. Fotografas Juozas Pajarskas.
